Jakie dane powinniśmy gromadzić, będąc przedsiębiorcami?

gromadzenie danych

Kiedy otwieramy firmę, nie wiemy jeszcze, co nam się przyda. Jako niedoświadczeni młodzi biznesmeni potrzebujemy poradnika, który podpowie nam, co warto, a czego nie. Na pewno warto jest budować własne bazy danych, które będą zawierały spisy rzeczy i osób, które najbardziej nas dotyczą i przydadzą się w przyszłości.

Jak wiadomo – budowanie własnej firmy to niełatwy kawałek chleba. Jeszcze trudniejsze niż sama praca nad rozwojem marki wydaje się być cała formalno-papierkowa otoczka, która regulowana jest przez państwo i za której nieprzestrzeganie grożą srogie kary. Kluczem do porządku i ładu panujących w naszej księgowości powinno być tworzenie baz danych, które znacznie ułatwią naszą pracę i pozwolą na oszczędności czasowe, a co za tym idzie – również finansowe.

Budowanie baz danych nie musi być wcale trudne. Skojarzenia ze żmudnymi działaniami bazującymi na przepisywaniu nudnych tabelek odchodzą w niepamięć. Dziś nowoczesne programy do prowadzenia samodzielnej księgowości (np. https://www.taxomatic.pl/o-programie) ułatwiają nam to zadanie, oferując możliwość gromadzenia informacji zarówno o naszych pracownikach, towarach i usługach, jak i o naszych kontrahentach, którzy przecież są podmiotami w naszych transakcjach.

Na co zwrócić uwagę? Jakie dane najlepiej gromadzić?

 

  1. DANE NASZYCH PRACOWNIKÓW

Tworzenie baz z informacjami o naszych pracownikach znacznie ułatwi nam prowadzenie firmy. Dzięki nim w szybszy sposób będziemy mogli komunikować się z pracownikami, co usprawni przepływ informacji w przedsiębiorstwie. Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest możliwość budowania historii naszych pracowników poprzez zaznaczanie ich urlopów, wyjazdów służbowych, premii oraz dodatków, jakie otrzymali.

  1. DANE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW I USŁUG

dane statystyczne na ekranie laptopaDzięki temu, że stworzymy jeden spójny katalog tego, co posiadamy w swojej ofercie, znacznie łatwiej i szybciej będzie nam szło wystawianie faktur. Programy do księgowania posiadają bowiem opcję automatycznego uzupełniania dokumentów poprzez wybieranie produktów lub usług, które są przedmiotami sprzedaży. To automatycznie skróci naszą pracę przy księgowości i sprawi, że nie będzie ona dla nas nudna, monotonna i długa.

  1. DANE NASZYCH KONTRAHENTÓW

Podmioty, które wchodzą z nami w interakcje biznesowe, a więc nasi kontrahenci, również zasługują na swoje miejsce w naszych zbiorach informacji. Dzięki prowadzeniu rzetelnych baz danych klientów, z którymi współpracujemy, proces wystawiania faktur będzie sprawniejszy – nie będziemy bowiem musieli kolejny raz z rzędu wpisywać numeru NIP firmy, jej nazwy czy nazwiska właściciela. Poza tym dane tego typu usprawnią przepływ informacji między nami a naszymi kontrahentami.